Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2009 13:16 - Абдикация
Автор: karandash Категория: Изкуство   
Прочетен: 2135 Коментари: 8 Гласове:
0



Прахосникът на отражения
без азимути
наднича иззад мъртвите фасети
на муха,
оплетена в смирена концентричност
от някакъв си виртуоз на
безнадеждното.
Вилнее из белтъка на Луната,
превръща го в целувчена
разпръснатост,
обречена
на нефертилно изваляване,
в полюция -
на опъпчивено от незрялост
разпокъсване.
Прахосникът
на отражения без силуети
се кикоти
иззад завесите на кльощавите сънища,
оплита си венец
от грешни реплики
и го стоварва около страха
на зрителя от първи ред -
отсъстващ
след поредно неосъмване.
Прахосникът на отражения
пътува,
удобно свит под клетъчни мембрани,
заплита хромозомни раздвоения,
прелива ни в страха от състояване
и ни сервира -
вещо препарирани,
обелени от бивши съвършенства
върху плата от мисли,
абдикирали
преди да коронясат
отраженията...



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - pro4etoh go. . . mislih, mislih. . . ...
29.05.2009 13:27
pro4etoh go...mislih , mislih...estesveno prez tova vreme si izgorih tikvi4ki.....i vij do kakav izvod stignah.......... ne vseki 4ovek , kogoto nemoje6 da razbere6 e madrec...toest za men tova e slojno reduvane na dumi...koito samostoqtelno imat smisal...no v sa4etaniqta .. absolutno nikakav....izvini me... ama tova si e moeto mnenie...imaaaaaaaaaaaa i po umni jeni ot men... dano da uspeqt da te razberat...
цитирай
2. анонимен - zna4i. . tova e nqkakva igra na dumi. ...
29.05.2009 13:30
zna4i ..tova e nqkakva igra na dumi...koqto sigurno v literturata si ima nazvanie...no az ne sam literaturen kritik, a prosto jena ot naroda.... taka , 4e ne mi se sardi 4e ne razbiram
цитирай
3. karandash - Тук се съгласявам.
29.05.2009 14:09
Мога да ти разтълкувам фрагменти от него, но като цяло то не прокарва някаква стройна идея, понеже е един опит за описване на хаоса, което си е своего рода оксиморон. Говоря за хаоса в познаваемия свят, който всъщност е хаос само за нашите сетива и за нашето ниво на познание, а иначе следва своя желязна логика както и всичко останало. Ще ти дам пример с пчелите – за един обикновен наблюдател тяхното поведение е хаотично, неподлежащо на някакво дефиниране или обяснение. Но след научни изследвания се оказва, че това далеч не е така.
Поезията също е хаос – индивидуален. Това е хаосът на собствените ни мисли, подреден в някаква логическа схема според нашите вътрешни усещания и до голяма степен обусловено от нивото на познаване на света. За да възприема усещанията и да разчета метафорите на някой друг поет, аз ги прекарвам през собствената си система от взаимовръзки, усещания, познание. И когато срещна понятие, метафора, предмет, който не съществува в моята собствена система, аз го тълкувам като „неразбиране” на другия.
В чисто психологически план, това е шок. И погрешно (според мен) усвоената рефлекторност ме кара да обвиня другия, че говори неразбираемо. Но всъщност проблемът е в мен – аз съм този с недостатъчно познания, и не съм в състояние да асоциирам външните послания с вътрешния си набор от понятия. Много се разприказвах :)))
цитирай
4. анонимен - ne ne 4ove4e. . . obqsnqvai mi. . . ...
29.05.2009 14:23
ne ne 4ove4e...obqsnqvai mi...mnogo mi e interesno...noooooo trudno mi e da go shvana... vij...za p4elite i mravkite.. vinagi sam znaela , 4e ima strog red pri tqh...noooooooooo tova za poeziqta e ne6to novo za men...trudno mi e da go pre4upq prez svoqta prizma.... nqkak si ..kato cqlo sqka6 razbiram stihotvorenieto i znam kakvo iska6 da kaje6.... nooooooooo ako vz\ema da go analiziram izre4enie po izre4enie ..ni6to ne stava...no pri vas poetite misleneto e savsem razli4no..ot misleneto na takiva kato men da re4em....... znae6 li..imam edin po li4en vapros kam teb.., no molq te otgovori mi...6toto si vodq tuk edni moi statistiki..... haresa6 si edna jena...hubavo mlado momi4e...i zapo4ne6 da i obqsnqva6 tezi ne6ta... tqqqqq dali 6te te razbere...i ako ne uspee ..6te ti mine li interesa kam neq...toest kade uspqva6 v realniq jivot da se sre6ne6 s jeni , koito da sa na tvoeto intelektualno nivo....tova mi e vaprosa....prosto mi e stra6no lubopitno...... v interes na istinata... az nqmam poznati intelektualcii... cql jivot mi e tejalo tova....toooooo ne 4e bih gi razbrala kakvo mislqt.., no pone bih polojila usiliq.....eeeeeee neeeeeeeee ve4e i patladjana izgorih... moq maj 6te me udo6i dove4era..
цитирай
5. karandash - По-късно
29.05.2009 14:33
На теб ти изгоря зарзавата, ама мен ще ме уволнят ако не си свърша работата :))) Ще ти отговоря довечера след работа. Хубав ден и до скоро!
цитирай
6. анонимен - ok izvinqvai...
29.05.2009 14:35
ok izvinqvai...
цитирай
7. анонимен - Пробдения, полунакъсани между...
29.05.2009 17:11
обратната страна...Дали и цветовете...
цитирай
8. karandash - Може би...
29.05.2009 17:27
:)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: karandash
Категория: Поезия
Прочетен: 386288
Постинги: 150
Коментари: 763
Гласове: 1441
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930